Onze expertises

Wij hebben aparte experts voor alle aandachtgebieden .
BEKIJK ZE DIRECT

Onze Expertises.

Dutch Harbor behandelt andermans non-core als haar core business. Stelt CEO-vragen voor niet-CEO- onderwerpen. Gebruikt disruptieve recepten en levert resultaten met garantie. Oók op kwaliteit, én op medewerkerstevredenheid, én op duurzaamheid. Kijkend, eerder en verder, breder en dieper, duidend, transparant, altijd met keuzes en tijd, richting gevend, zichtbaar integer en onuitgesproken eerlijk. Wij verbeteren de voorkant door het weg te halen bij de achterkant.

Duurzaamheid

#1. Schonere lucht, verlaging van CO2/NOx, minder kilometers, meer elektrische auto’s, langere levensduur, minder energieverbruik, minder onderhoud, minder afval, minder schade, minder verzuim, etc., etc.. Dutch Harbor werkt alleen als er resultaat te boeken is op duurzaamheid. Duurzaamheid is een voorwaarde, een kernwaarde als basis voor ons denken en handelen! Maar eerst zoeken we hoe iets niet meer te doen, daarna het anders-doen, daarna het goedkoper-doen. Vandaar in de kern als Engineers.

Vastgoed

Meestal hoogste kostenpost, maar ook met heel veel potentie. Belangrijke keuzes worden vaak gemaakt met beperkte relevante expertise in vastgoed. Historisch budget is vaak leidend. Servicekosten zijn niet transparant in aard en hoogte. Echter, de juiste oppervlakte, op de juiste plek, in de juiste uitvoering voor de juiste functie zouden primair bepalend moeten zijn. Onze focus ligt op ontsluiten van werkkapitaal en verlagen van de servicekosten. Waar controle mogelijk is zonder incentives op hoog verbruik of onnodige diensten.

Technisch Onderhoud

Techniek is inmiddels zeer complex en onderhoudscontracten zijn veelal preventief van aard. Maar de echte kosten zitten in reparaties en meerwerk. Dit correctieve onderhoud is veel duurder dan preventief, terwijl het ook omgekeerd zou mogen zijn. Oude installaties zijn onderhoudsgevoelig en gebruiken veel energie. Wij gaan voor prestatiecontracten, met diagnose op afstand en garantie op functies. Onze focus ligt op kosten voor tijd en materiaal, én het moet altijd werken als het nodig is.

Energie

Geen verrassingen aan het einde van het jaar. Wel demping van prijspieken en meer voorspelbaarheid. Meerdere inkoopmomenten voor een periode van drie jaar vooruit. Op basis van de actuele markt van olie, gas, kolen, wind, en geopolitiek, en wat er verder in de wereld gebeurt. Fundamentele en technische analyses. Marktobservaties en een visie. Een aantoonbare historie op gerealiseerde resultaten, 100% onafhankelijk en objectief te vergelijken.

Schoonmaak

Het is schoon als het schoon is. Objectiviteit en toepassing van de definitie van schoon is lastig, maar niet onmogelijk. Samen met opdrachtgever én verschillende gebruikers bepalen we precies wat schoon is en hoe dat gemeten wordt. Met de schoonmakers maken we er weer dankbaar werk van. Wij maken een model dat rekening houdt met typisch gebruik, actuele bezetting en aard van de vervuiling. Wat niet gebruikt of vuil is hoeft niet te worden schoongemaakt.

Zakenreizen

Vanuit de bestemming geredeneerd i.p.v. vanuit het vertrekpunt. Slim in keuzes voor prijs en route, in een complexe omgeving, met focus op kosten voor de hele reis. We kijken naar bijeenkomsten op de juiste plaats, met het juiste aantal mensen, op de juiste manier aankomen en op de juiste wijze verblijvend. Een eenvoudige policy met kaders en vrijheden in de juiste context appellerend aan de professionaliteit van de reiziger.

Zakelijk Rijden

Wat mag het kosten en wat zou het kunnen kosten. Wij kijken primair naar auto’s, met focus op duurzaamheid, kwaliteit én medewerkerstevredenheid. Geen budget, maar vaste keuzes van courante auto’s die rijk zijn uitgerust. Veiligere en zuinigere auto’s. Naast hoge korting een hoge restwaarde. Een korte looptijd met minimaal onderhoud, reparaties, en banden. Geen kosten voor berging en vervangend vervoer. Geen poolauto’s en snel weer een nieuw model. Programma´s voor minder én zuinigere én veiligere kilometers doen we samen in competitie en met beloning voor de rijder.

ICT

CNTR-ALT-DEL, wie wil dat niet. Weer beginnen met een schone lei. Een behoorlijk complex onderwerp, steeds meer een deel van de core business, met verborgen angst en veel externe hulp. Dutch Harbor kijkt naar het ICT-gebouw als een architect. Het gebouw, de functie, de omgeving en de gebruikers. We geven duiding aan de verschillende onderdelen. Past alles nog bij de behoefte van de organisatie. Van landschapsverkenning, naar SWOT analyses, risico’s en dan veranderen. In de juiste volgorde, veilig en in de tijd die het nodig heeft. Het vertrouwen in robuustheid weer terug.

Verzekeren

Bijzonder product dat men het liefst nooit hoopt te gebruiken. Voorkomen is beter dan genezen én zeker goedkoper. Een als diffuus ervaren product, met een moeilijk te definiëren waarde, met veel uitsluitingen en coulances. Wij hebben risico management hoog in het vaandel staan. Wat is de kans op verlies en wat is dan de impact Wat kan de maximale schade zijn en wat doet dat met het primaire proces. Wat kunnen we leren van elkaar én experts om een zeer onwelgevallige situatie te voorkomen, met verlaging van premie. Duurzaam betekent hier dan óók langer meegaan.

Drukwerk

Van weggooiexemplaar naar bewaarexemplaar. Wij brengen platte tekst tot 3D-leven, waardoor drukwerk veel meer waarde krijgt. Dutch Harbor begrijpt waar de kosten zitten; de extra 2 pagina’s, die ene glanskleur, het afwijkende formaat, de sealing, de adressering, het gewicht, de porto, het aantal. Alle elementen bieden enorme kostenbesparingen en een drastisch impact op het milieu.

Post

We hebben 25+ direct implementeerbare oplossingen voor minder post in-en-uit de postkamer, door het gebouw en uiteindelijk in de container. Inkomend gaat over de verspreiding en kost tijd. Uitgaand gaat over porto en gaat over geld. Dutch Harbor gaat hierin twee kanten op. Upstream naar de bron en Downstream naar de geadresseerde. Waarom, naar wie, hoeveel, hoe zwaar, hoe snel, etc..

Afval

Wij checken de containers op inhoud. Wat is het en wie is de bron. Verpakkingen minimaliseren, inhoud in de juiste hoeveelheid én bezorging in de juiste hoeveelheid. No left-overs. Toeleveranciers nemen hun verpakkingsdozen mee. Uiteraard van papier naar digitaal, maar ook druk op vermindering van eigen afval. Afval scheiden en de afvoer samen met de buurt en niet per contract.

Onze resultaten.

Wij zijn trots op wat we tot nu toe bereikt hebben, maar wij streven altijd naar perfectie voor onze klanten.

Interesse?

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?